tisdag 26 februari 2013

Dag 2

Det här sportlovet lever inte riktigt upp till sitt namn. Jag hade tänkt mig att motionera varje dag. Eftersom jag inte hade så mycket program inprickat. Skida 10km varje dag så kommer jag mig över 100km´s nivån och behöver inte känna press över det mera. Men sini det blir inte alltid som man tänkt sig. Och då det inte lockar det minsta. Jag tycker nog helt enkelt inte om den sporten! Jag försöker mig på den lite mellan varven för det är ju en jättebra motionsfrom men ack så tråkig och svår. Så det blev inget skidande idag heller. Jag har haft annat trevligt för mig :)

Jag åt en god gröt till frukost. Läste lite Kepler. Samlade vuxenpoäng och bokade inte ett möte på banken, där jag har mina pensionsbesparningar. Drog på mig apelsintröjan, tog med mig förkylningsblåsan och for till hembyn för att hälsa på Linda och lilla söta Molly. Det är så konstigt vet ni. Att åka och hälsa på någon till sin hemby. Någon som faktiskt bor varje dag och har sitt liv och sin vardag där. Där jag lekte och sprang och klättrade då jag var en liten typ. Någon som inte alls "hör dit"" eftersom hon inte bodde där då. Och jag inte vetat förrän för ett och ett halvt år sen att hon fanns. Det är så häftigt! Att någon flyttat in på mitt hemområde, någon som jag i vuxen ålder lärt känna och gillar. Nu gäller det bara att själv få flytta tillbaks till området och få fina typer som grannar mitt emot :)

                                                      

Det blir lite Pretty Little Liars och stickor nu. Chilla i soffan och njuta av ledigheten. Hittills har det gått hur bra som helst :)

7 kommentarer:

  1. För mig känns det konstigt att se en massa bilder av ett hus som inte alls är sig likt... :) Men det är nog miljoner gånger finare än förr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, kan jag tänka mig. Det är nog lite konstig känsla, men livet går ju vidare :)

      Radera
  2. Jag håller med. Tycker inte heller om att skida, det är tråkigt och svårt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att det liksom ska va så trögt. Men jag kommer nog aldrig att gilla sporten. Kan ha ngt att göra med obefintlig teknik, dålig balans och kass koordination också :)

      Radera
  3. Hehe, ja jag kan tänka mig att det känns konstigt både för dej och Jenny. :) där bor jag mitt i era "barndomsminnen"! :)
    Men glad är jag att jag kom mig dit. Och mycket ser jag framemot att få de finaste typerna som mittemot grannar! :) tänka sig att man kan hitta nya vänner i denhär åldern! Va e nu betär än he?!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det jag tycker är allra bäst är att nån faktiskt bor på den underbara backen där i skogen! Du har väl hittat alla smultron som finns där? ;)

      Radera
    2. Ja lite häftigt är det nog. Livet har sina fina överraskningar :)

      Och som Jenny skrev, det ÄR ju trots allt ett av byns vackraste ställen!

      Radera