lördag 8 december 2012

I did it...

...I betrayed myself today. Said I would NEVER pay several hundred for a phone. ´cause it´s not worth it and I have a computer both at home and work.
Heh, nåja idag gick det lite åt andra hållet då. Har aldrig i vårt 2-åriga förhållande kommit överens med HTC wildfiren. Sen han började skicka meddelande åt vem som helst i tfn-boken fast det "på tråden" visar och står åt maken eller fiffi eller vem jag nu ämnade det åt och sen han har PMS var och varannan dag och inte släpper fram alla samtal (kan gå fram hos den som ringer helt som ett vanligt samtal och syns nada någonstans för mig) så blev jag ytterst irriterad. Försökte föra den på service men Peter Pettigrew sa att det inte gick att göra ngt åt den. HMPF!

Oh well, här är hon nu: Pikku My! Som vaktar min iPhone 4s. Som jag knappt vågar använda, för den är så jävla dyr.  Och nej, det blev inte en 5, det räcker med utgifter för idag!




Så nu skall jag värma glögg och lära känna min nya telefon. Hoppas innerligt att vi skall komma bra överens, vi skall kunna blogga tillsammans och bara ha det bra för resten av hennes liv!



Maken och jag hade annars en bra dag idag. Väckning 9. Varför stressa?!? Vi har inte haft en sovmorgon och myst på evigheter tillsammans. Vi steg upp 11 :)  Fick lite bråttom till staden. Handlade den ena och enda saken jag skulle inhandla. Strövade runt. Köpte nästsista julklapparna åt svärmisarna. Jag hade sönder ett Iittala-glas på Anttila (och den första impulsen var precis som då man var barn; jag springer och gömmer mig) (OBS! gjorde INTE det!). Vi köpte en snöspade och ett nytt skaft till sopborsten. Lite glögg inför nästa veckoslut. Tog en värmande kaffe på O´Malleys. Såg på Breaking Dawn part 2 på bio.

Jag blev så förargad, man får inte ändra filmer från boken så där. Eller får man?! Såg att Stephanie Meyer var producent (eller i samarbete med någonstans) så kanske man får då?! Nu måste jag läsa boken på nytt. Och sen se filmen igen. Det irriterar ögat ur mig. Man får inte göra så! Och det värsta är att jag inte minns alla detaljer ur boken. Need to read it again, ASAP!

2 kommentarer:

  1. Grattis till ett bra köp! Värt varje cent sku jag vila påstå! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kanske du vet en bra app jag skulle behöva för att kunna blogga med bilder från den?

      Radera