onsdag 12 december 2012

en till krans

 Hoppas bara inte den hinner smälta före jag får gett bort den :)
Den här frös lite bättre än den förra, den blev klarare. Tror det är för att jag satte så pyttelite vatten först så sakerna bara frös fast. Det blev inte så mycket i bubblorna. Förutom där på vänstra sidan då.
Den blev en med kottar och granris den här gången.

Och så har jag experimenterat lite med vår...grej?!Någon som vet vad en sådanhär kallas?!?
Nåja, vi köpte en stor glasburk som vi tryckte ner. Och nu sitter den fast. Sen ett ljus dit och så var det klart.
Den stora frågan nu är var sjutton jag skall placera den?! Den har alltid varit lite hemlös den där...

6 kommentarer:

  1. Hos oss ;)
    H. Susann

    SvaraRadera
  2. Ingen aning vad grejen kallas, men den är fin! Skulle den int passa i farstun/hallen då den ser sådär gammaldags "tomtig" ut?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eventuellt. Skulle behöva hitta något att lägga upp den och stå på isf tror jag. Annars försvinner den bland alla skor :D och A's jobbkläder. Det är fullt på bänken nämligen :)

      Radera
  3. På trappan där ute, kanske?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har inget lock, och vi har inget tak över trappen. Så kommer det nederbörd slocknar ljuset rätt snabbt, om man inte har ett gravljus. Men jag är rädd att träverket förstörs om det står ute i regn och rusk?!?

      Radera