torsdag 1 november 2012

kvällens lyx

 Glada vi på teater gå.
Glada vi på Ernst sippa lite rött före.
Förundrade vi satto i salen.
Konfysta vi sökte oss tillbaka till Ernst.
Kulturell avsaknad vi lida av.
Förstodo just ingenting.

Den guddomliga varma chokladen var bäst!

Ja och så sällskapet förstås!
30€ för en timmes föreställning tyckte jag var huisigt dyrt!
Speciellt eftersom jag inte förstod så mkt.
Psyko-filmer är ju inget för mig.
Inte på scen heller.

Men det var trevligt att komma sig ut lite.
Göra något annat mitt i vardagen.
Klä sig i fåll och klack.

3 kommentarer:

  1. Jaa, en sån kväll gör jag gärna om igen, minus den excentriska föreställningen förstås.. Kanske vi får gå på säsongens familjepjäs istället, då kanske vi hänger med bättre! :)
    Tack för en härlig kväll! Vi ses snart igen!

    Lena

    SvaraRadera
  2. Absolut!
    Men vi kan inte spara det till mars?!? då familjepjäsen har premiär. Måst nog boka in nån annan slags träff före det ;)

    SvaraRadera
  3. Jamen visst ja! Inte kan vi vänta så länge! Vi hörs om söndagen!;) Kram, Lena

    SvaraRadera