fredag 5 oktober 2012

mosters skatt!

Här är han nu, det ljuvligaste som kommit från min sida av släkten! :)  I dag har han andats med syreslang hela dagen lång. Duktigaste kämpen! Han har haft finfrämmande av Vöråbruttor och får ha mommo och moffa hos sig hela helgen medan pappa är hemma och jobbar i regnet. Jag är såååå avundsjuk!

Lungor och hjärta har röntgats och allt är ok. Syrehalten i blodet har hållits 75-80% under andningsövandet. Han äter 45ml/gång och är mattidsprincipfast som sin far :D  Specialtutten lär vara en hit. Hjärtmedicinen kommer i mikrodoser pga blodtrycket. Han är nu helt kanylfri. Den bästa babyn i världen! Fast han var nog väldit söt då han var en spaceinvador, önskar ni kunde se den bilden!

Nu har vi packat inför vår bröllopsresa. Jag: 14 klänningar och 13 par skor. Maken: 2 par jeans, några skjortor och 1 par skor. Jag lånar lite space i hans kappsäck :D

8 kommentarer:

  1. Tar du tjänstledigt från jobbet då?

    SvaraRadera
  2. Oj så söt! Och roligt att höra att allt går bra!

    Låter som en bra packning! :) ha en sköööön resa! Ska bli kul att få se bilder sen!

    SvaraRadera
  3. Vad kul att se den lilla sötnosen! Hoppas allt fortsätter att gå i rätt riktning! Ha nu en RIKTIGT sköööön resa och må så gott!
    Kram, Susanna

    SvaraRadera
  4. Anonym: Jo jag är nog illa tvungen att ta tjänsledigt. Lite svårt att spara i hop nå semesterdagar i mitt yrke eller att ta nå pekkasdagar och jobba i kapp nån annan gång...

    Tack tack! Jag har redan funderat ut vad jag skall lämna dit IFALL jag shoppar ngt :) Kilona tillåter inte mera saker i min säck :D

    Ni skall ha det så fint här i regnet och jag skickar lite soltankar till er!

    SvaraRadera
  5. Ha det så bra på er resa! Njut i massor, som det nygifta par ni är! :D
    Kram!

    // syster

    SvaraRadera
  6. Så roligt att se lillkillen! Skönt att allt går enligt planerna och att han snart får komma hem och träffa släkten!
    "gambäfaster"

    SvaraRadera
  7. Har ju försökt maila dej.. Men kanske du ändrat mailadress nu som nygift?!

    SvaraRadera
  8. Jo Linda min nya mailadress har .blomqvist istället. Men kollar nog inte mailen nu då jag bara har tfn att tillgå så svarar först om 1v kanske :)

    Kram till er alla!

    SvaraRadera