onsdag 3 oktober 2012

längtan...

...jag håller på längtar i hjäl mig efter den lilla skrutten i huvudstaden. Modern har nu fått hålla bääbisen utan värmemadrass och dynor, kan bara tänka mig den känslan! Och snusa på honom. JAG Å VILL!!

Han är en duktig kämpe, envis som sin mor och hungrig som sin far :)  
Han har blivit flyttad till hjärtavdelnigen, skall så småningom få en syregrimma, de vita blodkropparna stiger, han äter bra och meddelar då han är hungrig. Sover fortfarande mest hela tiden men är vaken nån timme per dygn och plirar på sina föräldrar. De har tagit bort fem kanyler så nu borde han bara ha en kvar. Smärtstillande har de slutat ge honom och hjärtmedicinen får han enligt blodtrycket nu medan han ännu är så liten för det är lite lågt. De har lagt skumgummi bitar på kinderna så att SiPAPens band inte skall skära in i de små kinderna. Han ser ut som världens coolaste rymdåkare med sin SiPAP och sitt skumgummi :)  Och så har han börjat få flyta runt i civila kläder, ALLT är som jätteSTORT på honom.

Tänk att han redan är två veckor gammal! Tänk att det tar ännu över tre veckor innan jag får snusa på honom, buuu!!!
Men jag hejar på honom från Italien sen :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar