torsdag 13 september 2012

havtorn-tyrni

Mina föräldrars träd har blåst omkull. De kom hit med halva på släpet ikväll. Vi tog in och plockade, stack oss, plockade, sprätte, plockade och stack oss. Spände fast kvistarna vartefter på köksbordet, såg NCIS och plockade havtorn :)

Som den Grottbjörnens folk-nörtti jag är så måste man ju binda påsarna med olika knutar för att veta sen i vinter vilka som är vilka. Sen åt vi kräm med färska bär, och nu är min mage så skrumpen och sur att den gör allt ont.
Det vi inte orkade plocka förde jag åt grannen. Hoppas de får nytta av dem :)
Vill man ha en påse kan man hojta i kommentarerna här, kanske jag kommer ut dem dem i helgen ;)

4 kommentarer:

  1. oj havtorn, ja sko gärna ta en påse

    SvaraRadera
  2. Ja! fast jag kan göra en motprestation iform av att...typ något. Det är inte så hejsan att plocka de där inte.

    SvaraRadera
  3. blir ni många lottar jag. annars kanske ni får nån dl var :) återkommer.

    SvaraRadera
  4. Å jag å jag! Älskar dom små sura vitaminbomberna!! :)

    SvaraRadera