lördag 11 augusti 2012

uppdatering

Jag var en sväng på stan med syster yster i torsdags. Vi kom förstås inte hem tomhänta, jag köpte en till hålig sak att ha på jobbet. Den var superfin på nu då man ännu är lite solbränd och fräsch, få se sen i vinter...Och eftersom vädret visade sig från den bättre sidan styrde vi stegen mot Strampen. Jag åt en guddomlig god kräftstjärtsoppa. Jessi hängde på och vi fortsatte med att betrakta sambatåget, köpa lakritsremmar, digga Gubbrockarna och äta en vårrulle. En riktigt bra kväll!

I går var jag allena hela dagen, åt vinbär*, skrev, stickade och likt en mommo besökte de viktigaste affärerna i city; apoteket, handarbetsaffären och Nygårds. På kvällen blev min kära sambo bortrövad och jag cyklade** för brinnkära livet samt badade bastu. Stupade i säng redan kl.23 så där var den fredagen.
* efter torsdagens HPB har jag 10kg övervikt, borde enligt tabellerna och de första uträkningarna väga mellan 52-57kg, efter lite justerande due to guds miss i proportionerna blev det mellan 57-62, lite bättre men en lååååång väg dit! Så det är slut med godissnaskandet nu!
** Ja och så hade jag urusel syreupptagning, den skall vi nu sakta men säkert förbättra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar