tisdag 14 augusti 2012

mommogenen är tillbaka!




Vi har plockat vinbär och fryst in, måste vänta på att saftmaja anländer. Och OJ så det var mycket roligare att plocka dem än blåbären förra veckan. Dra en gång med handen och du har 2dl att slänga i påsen. Gilla!
Och så har jag stickat lite, har plötsligt en lång lista att beta av och det är ju roligt. Nu har jag lejdon av sockar och söker nya utmaningar, blir först en Pippi-filt och sen, om jag vågar, och orkar, och fortfarande känner för det, en Pippi-tunika till mig själv. Men det skulle bara vara sånt fruktansvärt spill med kvinnokraft, tid och pengar sen om jag inte orkar göra den klar eller det blir något fel...som med sjalen....hmmm!

3 kommentarer:

  1. oj jestas va do e dokti...do får jän deil medde åv fliitin :)
    men på sant sko vi konn ha in syjontto...ja sko vill lär me stick pippimönstri :) va sjs om he??

    SvaraRadera
  2. Va fina saker du stickat! :) klart du ska stck en tröja åt dej själv också, jag kan hjälpa om något mot förmodan sku gå fel!:)

    SvaraRadera
  3. Jessi he kan vi nåo, mönstri kan ja nåo lär de ti stick men lovar it na sockkunskaper :) i augusti före all kursar drar igång e ja ledi varje kväll, bara ti välj en!

    Hmm, kan hända Linda att ja sku va tvungen att bo permanent hos er då ;)

    SvaraRadera