söndag 26 augusti 2012

lägerskolan





Vi besökte Nanoq på torsdagen, ett museum och en utställning om det grönländska livet. Och nu är jag lite taggad, jag tror att jag före 50-års ålder är tvungen att besöka Grönland eller skida på Svalbard. Bara nån dag, och lite lätt längs med kanten. Max 2 nätter i tält och med så lite utrustning som möjligt. Men nog sjutton skulle det vara en helt sjukt prima upplevelse!
Vi spela volleyboll, fotboll och kubb vid Pörkenäs lägergård. Grillade korv och gick reflexspårning i mörkret i skogen, den mest rädda läraren la ut banan så jag slapp ta in den mitt i natten sen :)

På torsdagen var de dit från Gaia Events och hade samarbetsövningar, problemlösningar och äventyrsbanor. Medan de andra vandrade och vandrade och vandrade. Det var en disorienterad lärare som gick lite vilse med de små liven, så jag fick en extra tur i skogen. Det påminde fruktansvärt mycket om då vi var på lägerskola från högstadiet för typ 20 år sen...bara lite mindre berg och backar att bestiga...

På fredagen var det sjukstuga, Jakobstads vapen, Vega och Aspegrens trädgård. Smakade på krasse och stevia samt rötter och blommor av olika slag. Jättefint och faktiskt värt ett besök! Dock tror jag inte man får smaka och äta av växterna där utan guide :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar