fredag 10 augusti 2012

att hänga saker

I dag har jag hängt gardiner. Både på vinden och i mysrummet. Det tar lite här och där mellan varven. Mysfaktorn stiger i ett hörn åt gången.


Den observante kan nu konstatera tre saker
a) det var trångt som fän och jag tänkte nästa bli tvungen att ha sönder vindsgardinet, därav alla skrynklor som uppstod då vi fightades
b) hela företaget var en livsfara för klumpiga och okoordinerade mig (kolla in vassheten i ändan av stången)
c) det fattas vissa saker till som gör att nedredelen hänger rakt och går att rulla upp.

Men alla inblandade överlevde och vi fortsätter en annan dag. Vi har också fått nytt överdrag till soffan. übrfint, passar pöörfekt till våra strittapeter. Har gardiner av samma som väntar då tomtarna dansar ut sen :)
Och ett nytt projekt, andra stolen till mysrummet. Vid närmare granskning konstaterade jag att den blir nog bara tvättad och försedd med nytt tyg. Få se om Vöråbodarna levererar idag...



He va he. Nu skall jag jobba lite med festen och författa programblad och hitta på kluriga saker om gästerna, haha ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar