onsdag 25 juli 2012

Mommodagen

 Det har diskuterats till och från på bloggar i många varv om att det är till viss del en falsk värld vi rör oss i. Folk lägger bara upp glada och vackra bilder på saker som är vackra, perfekta och allt är bara frid och fröjd och barnen perfekta. Så fort man försöker skriva nån dag man är på pissigt humör så förstöööör man feeelisen och är allmänt dryg och irriterande.
Jag skriver både om saker som irriterar mig, som gör mig ledsen och som förstör min dag. Hur banala de än är eller verkar för er läsare.

Idag skulle jag dra fram mommogenen i mig igen. Vi var till Vörås billiga hall och handlade massor av saker till hemmet. Sen skulle jag baka. Experimentera lite och testa nya recept. Och förstås använda keliakimjöl så både svärmor och bästisen kan äta.
Hm, kan väl säga att jag skulle inte få vikariera Bree om hon hade beslutit sig för att pensionera sig från Wisteria Lane i förtid. Det var vitt överallt i köket och resultatet blev som beskådat icke en fröjd för ögat.









 Sen var jag tvungen att köra på ett säkert kort och göra passions-cheesecake. Det är min absoluta favorit och det är ett experiment som lyckats!
Jag köpte ett stort äggfack idag, fyllt med ägg att mommoisera av. Sambon blev förvånad och jag tror min mor också skulle ha blivit det :)

 

 Prövade också ett annat recept och använde mig av muffinsplåten som låg längst in i skåpet. De blev bättre och helt goda fast jag experimenterade lite med ingredienserna här också. De är gjorda på helt vanligt hederligt vetemjöl :)

Nu är allt packat i dagens köpta lådor. Det är skrivet på vilket som är vad. Och jag behöver inte få ding-dångest om nån oväntat skulle komma på besök (trots att det inte hör riktigt till vår generation). I have it in the freeze!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar