söndag 10 juni 2012

föreningslivet

Har nu gjort min samhälleliga tjänst för kvällen och natten. Tagit inträde och stått i baren 6h.
Det var syndigt lite folk som besökte vår tillställning, vilket gör mig lite ledsen. Det är så synd då folk inte engagerar sig och ställer upp och kommer då de små föreningarna försöker och ordnar och fixar evenemang. (iof var nu detta inte alls i min musiksmak så har väl en viss förståelse, men man kunde ha hängt i grillen eller baren...)
Men vi har i egen förening försökt ordna både medelåldersdans och pensionärsdans och mitt emellan dans, men det ligger helt enkelt inte i dagens kultur att gå ut, träffa folk, ställa upp för närmiljön, föreningar och varandra osv.

Vet inte vad man borde hitta på för att locka folk?!? Har ni önskemål vad vi borde fixa ihop så meddela (så ordnar vi det sen då renoveringen av egen lokal är kirrad :D )

Nu har jag mitt i natten hällt upp ett glas rött och väntar på sambon som städar undan. Nu känner jag att det snart är sommarlov, imorgon är första dagen jag inte har något på agendan, ingen tid att passa och stiga upp till. Skönt! Denna vecka har varit en pärs! Jag förstår inte hur det alltid blir så här?!? Vill någon bli min personliga assistent och planera den vardagliga tillvaron lite bättre? Utlovas fint sällskap och god humor tillsammans med mig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar