lördag 2 juni 2012

Arbetsfördelningen

Vi är på villan. Sambon: grillar, kastar sten på måsbon i hopp om att vi kan simma i kväll, letar svalbon, tvättar vattentunnor. Jag: läser bloggar, spelar plants vs zombies ( har nån behov av paddspel rekommenderar jag det VARMT) å dricker bubbel. Jämn arbetsfördelning. Och ingen av oss klagar, än. Jag har ju trots allt hjälpt till genom att handla maten, gröpa ur tomater, fylla tomater, tärna zucchini, trä saker på spett osv. Jag håller på landar, är trött som få men det blir nog bättre. Vi hann firan en student idag också, min småkusin.

2 kommentarer:

  1. Villaliv är som balsam för själen. Ska vi byt plats? :)

    SvaraRadera
  2. Hehe, kom hit ti laande bara tar ja bebén en natt elo två får do häng på villan så läng ;)
    elo så hänger vi båda, kan bli tråkigt annars :)

    SvaraRadera