onsdag 23 maj 2012

Utfärder

Vi var på utfärd i dag och såg fina hus, en av de vackraste skolor jag besökt, ett högt saltkar med fantastisk utsikt, en fin vandringsled med vacker natur och världens sötaste bybutik. Jag har bilder men på telefonen, som ej går att synka med paddan. Jag ligger under täcket och tror mig skall sova. 04.29 ringer klockan och då är det dags för nästa utfärd. Huvudstaden med Borgbacken, balett, hotell, naturhistoriska, shopping, stafettkarnevalen, gympsalsgolv och två lååånga bussresor. You name it! The joy of timlärar-status. Vi har lite projekt på gång här. Som kräver enorm tankeverksamhet. Och jag blir så trött. Jag vill egentligen bara ha en egen klass, renoverat drömhus med fullfjädrad trädgård och fullt med färdiga små knytt. Så jag bara får känna mig lyckligt lottad och njuta av livet. Men då allt skall gå så förbannat emot hela tiden här ute i bushen så jag blir alldeles virrig. Alltså virrigare än vanligt, beware! Nåja, det var ju natten nu ren...och om jag gissar rätt får paddan tryckt ihop hela detta estetiska inlägg till en enda lång harang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar