lördag 19 maj 2012

Njuter

I uterummet hos svärföräldrarna, kastar ett getögapå hockeyn,är mätt i magen, bläddrar i tidningar och drömmer om framtiden. Vi har skissat på trädgården idag, bäckar, terasser, nersänkta badtunnor, grusgångar och björkar. Fast vi inte ens har ett hus och en trädgård, men vi skulle så hjärtansgärna vela ha. Nu. Imorgon. I sommar. Så väntan tar slut och arbetet börjar. Skall nu köpa inredningstidningar å trädgårdstidningar på loppis, klippa å riva och limma in i en bok. Min drömbok. Hur jag vill ha det. Planer på framtiden. Och så har jag ju författandet att ta tag i i sommar. Känns bra att ha planer och idéer, jag blir galen av flyta runt utan mål och mening. I ett vakuum där man inte trivs med sin omgivning. Men det finns ju alltid en framtid, så bara man orkar hålla hoppet levande kanske det blir bättre sen. Kanske. Hockeyn då, ja se den var ordentligt pinsam idag. Jag hade inte förväntat mig att Finland skulle ta sig till final, de skulle aldrig klara den pressen på hemmaplan. Men sådan utklassning come on! Ryssland-Slovakien i final, kan inte bestämma mig för vem jag hejar på. Och en fjärde placering för landslaget i år... Nu är det eld i bastun och svärmor har utlovat ett glas rött lördagen till ära. Sköna tider att koppla av! Har så många tankar som snurrar och planeringar som ivrar, frågor som flyger och drömmar som svävar. Blir ju alldeles trött!

4 kommentarer:

  1. Jag ser framemot att få läsa din bok ;) // Lina

    SvaraRadera
  2. Härligt att få drömma sig bort och planera! Börja på med din drömbok du, klippa och klistra, den kommer säkert i användning. En sån gjorde jag också, i ett häfte. Och många av de ideerna jag hade samlade där, så förverkligade vi faktiskt i vårt hem. Så det är inte så illa att drömma sig bort och samla inspiration!:)

    SvaraRadera
  3. Jag har en inspirationsmapp på datorn, dit jag samlar olika häftiga och fina idéer. Nånstans måste man ju börja. :)

    SvaraRadera
  4. Lina, det kan ju som sagt ta några år. Men visst du skall få läsa den sen ;)

    Jo, även om det känns väldigt långt borta idag innan vi får börja på huset och tomten så när den dagen väl kommer är det väldigt många beslut som skall fattas. Och då kan det ju vara bra att ha en drömbok att titta i vad det verkligen var man ville ha så man inte går bort sig i inredningsdjungeln. Har jag tänkt mig :)

    SvaraRadera