söndag 20 maj 2012

I dag då

 Jag öppnade den sista chokon från bok-, mat- och vinmässan anno 2011. Jag inledde min relation med Kultasuklaa 2010 men gav det året bort denna sort. I år gled ner i min mage. Vitchoklad och mint. Den får 4 bitar av 5. Vitchoklad brukar vara naminami då det blandas med ngt annat som tar udden av det sliskigt söta.
Men jag vet inte om det var den gröna färgen (tro mig telefonens kamera gör den INTE rätt, den är ÄNNU grönare!!), tandkrämsassociationerna eller bladverket i den som gjorde det. Den gick inte riktigt hem, fast den var söt och god mellan varven.
I år vann salmiakkchokon!

Sen var jag på länk, utan sällskap för jag blev ditchad. Har skolkat 3 söndagar från löpskolan och har sån morkkis...men det är INTE mitt fel att de sänder hockeymatcherna just då vi har träning. Och jag försöker ju sköta det lite på sidan av, 30min löpning idag i 10min´s intervaller. Det tar sig sakta men säkert. Och Spring för livet närmar sig sakta men säkert...

Nu blir det dusch å finalmatch i min ensamhet. Tror jag har bestämt mig för att heja på Slovakien trots att det tar emot. Men det var ändå ryssarna som peta oss ur finalen så det får bli på detta sätt i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar