torsdag 24 maj 2012

Hela baletten.

Rankanens del. Jaa gott folk vad säger man?! Populärdans å andra populärgrejer har inte riktigt varit min grej. Jag minns med fasa WTs Maria Stuart, det var i stil med den. Men jag kände igen elden, ljuset och vattnet i dansen. Ni förstår?! Elos del. Så vackert! Sån kombination. Njutning. Det är vad jag kallar riktig balett! (fast fråga mig inte vad föreställningen handlade om på riktigt för det vet jag inte! Men jag njöt ändå, civiliserat vah?!) Saarinens del. There's a first for everything. Denna gång opera. Jag förstod innehållet, inget vad de sjöng men det lät vackert, baletten var mera typ mjuk capoeira blandat med modern rulldans. Ja ni ser mina höga recensioner. Värsta kulturaliteten. Men det var inget mot Nötknäpparen vi såg i Ryssland. DET var balettföreställning från första till sista tossa! Annars har vi haft en riktigt bra dag! Super start på utfärden. Jag åkte så många karuseller så det stod härliga till :) Nu skall jag krypa under täcket. Imorgon väntar hotellfrukost, staden o stadion. Och det är något jag KANN. Tack och godnatt. (p.s padd-inlägg så ursäkta utrymmesbristen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar