lördag 21 april 2012

presenter

I love them!


Dessa finingar fick jag av syster yster efter att hon besökt Skandinaviska halvöns västra land under påsken.
Nu vill jag ha sommar, sol, Strampen, fina vänner, god mat å lite vin i den ljusa sommarnatten.
Ny klänning å fina skor. Nyklippt å färgat hår.
Snön där ute drar ju lite ner drömmarna...

I dag har jag bara haft trevligheter mig för. 
Besökte en kär vän från WT-tiden, skrattade, tittade på gamla foton, drack kaffe, uppdaterade varandra om senaste och hade det finfint.
In via skoExtra på vägen tillbaks å tänkt få med mig hem ett par gråbruna ljuvliga kilklack skor med blomma på tån. Tills jag kom på att jag har svart, gråa å silvriga kilklackar...men inge gråbruna :)
Svängde in via syster å snacka så som systrar SKA göra. Drack té, åt bakverk å bubbla i karet deras nån timme medan jag läste Kråkflickan som så många rekommenderat.

Nu är jag ensam hemma i finkon igen. Ett lördagkväll. Surt sa räven om rönnbären. Har kört samma meny som igår. Jag tänker vampyrer, mörkchoko å sticka-sticka evigheten resten av kvällen. Det är ju så att man skulle kunna gråta sig till sömns...

Tänker mig att deltaga i en bloggträff i maj,ni som vill hänga med kan anmäla er här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar