torsdag 12 april 2012

på posten

Jag fick post idag. Såndär riktig post. Sån som man blir hjärtligt innerligt glad över då den kommer utöver högtider och tjafs. Sån som det borde finnas mer av åt folket.
Sån som jag själv nästan aldrig kommer mig för att skicka. Fy skäms!

I dag har varit en toppen dag!
Jag har jobbat, undervisat 5 bra lektioner. Orkat ta striderna, förklarat, varit tålmodig, tillrättavisat på skarpen, fått leenden tillbaka, saker görs utan tjafs å tysta svordomar. Sånt som så väger upp allt runtomkring. Jag utbildade mig för att undervisa och lära barnen, inte för pappersarbete, författande och att leka samtalsterapeut. Det liksom bara kom på köpet.
Sen på tur med en god vän, hon peppade och pressade. Kommer att dö ben-döden imorgon då jag skall trappa ner till vattenklosetterna.
Ensam hemma. Jag får äta vad jag vill, se på vad jag vill, blogga, elda ljus å bara njuta.
Sköna tider å supriga dag!

Hoppas ni också har det fint där ute!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar