lördag 21 april 2012

Om att bli irriterad på småsaker.

Jag skulle byta lampa, grävde genom förrådet bestående av minst 47 lampor. Blev enormt glad då jag hittade rätt. Bara för att öppna och konstatera att där finns 2 olika lampor och INGEN av dem var den som förpackningen utlovade. Sånt kan göra mig och pedanten i mig så infernaliskt arg, vem HAR så dålig ordning på saker och ting?!!? Vem förvarar sina saker så?!? Ingen koll på vad man har!!! Det kan förstöra upp till 2 min av mitt liv. Tills jag sansar mig och tänker på biaffrabarnen, översvämningar, fattigdom och liknande. Det är inte lätt att vara humörsvängningarnas drottning, som en kompis så vänligt beskrev mig på lunarstorm en gång för hundra år sen, livet blir en jävla berg- och dalbana. Tur den jag bor med har längre tålamod än andra nämnda...förstår plötsligt varför han rymmer fältet 13 dagar å 9 kvällar av 15 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar