söndag 15 april 2012

kärlek vid första ögonkastet

Det var kärlek vid första ögonkastet.
Jag funderade länge efter att jag provat den.
Provade andra.
Åt.
Räknade över ekonomin.
Konstaterade att jo det går.
Jo jag behöver.
Fick ju ingen softshell i år.
Slog till och blev en lycklig ägare.



Som ett barn på julafton gick jag runt. Häppi häppi!
I spexpausen slog det mig. Shit, hockey-VM i maj, före nästa lönedag. Plötsligt var mina ekonomiska uträkningar inte så tillförlitliga längre. Men jag kommer åtminstone inte att frysa i ishallen!

Den egentliga orsaken till att vi vandrade runt i Vasa stad var för att Tanja gjort oss sushi-sugna, vi skulle och se Wasaspexets Abraham Lincoln (se den se den se den! men glöm inte ta med skumpan, det är inte riktigt rätta feelisen annars) och Revykavalkaden.

4 kommentarer:

  1. oj va fin! Ere en vinter- eller vårjacko?

    SvaraRadera
  2. Thänx! D e en vår- å höstjacka. Ha ju körd bara läderjacka sista säsongerna å ha läng behöva nå annat men it riktigt hitta va ja vila ha. Förrännog:)

    SvaraRadera
  3. Den där är du nog värd. Jag förstår preciiis hur du kände dig före och efter köpet... ;)

    SvaraRadera
  4. Tack! Ja tror du upplevt samma känsla åxå :)

    SvaraRadera