fredag 3 februari 2012

om att jobba med fina typer:

Jag har ju ett litet vad på G i livet. Inget sött å salt och onyttigt fram till sportlovet.
Det var ju en väldigt dålig timing på året;
vi har varit på kaffe upp till gårdskvinnan då jag knaprade knäckebröd å de andra kaka å bulla
vi har haft saftkalas med bakelse då en elev slutade
vi har haft Runebergstårtor i 2 omgångar
vi kommer att ha fastlagsbullar
osv osv.
Vår fantastiska köksa, hon har en låda i frysen som det står mitt namn på. Dit fryser hon ner mina andelar av det. Gissa hur sockerhög jag kommer att vara v.10 :D :D

4 kommentarer:

  1. underbart med sådant folk omkring sig! :)

    SvaraRadera
  2. Jepp! Det blir som så mkt roligare att jobba då :) jag har alltid haft tur att jobba med bra typer hittills....

    SvaraRadera
  3. Men tror du att det är någon vits att vänta då? Summan av onyttigheterna bli väl densamma, lika bra att äta vartefter.

    SvaraRadera
  4. Om du läser inlägget en gång till ser du att jag har slagit VAD om att va utan till sportlovet, så ja det är en viss vits med att vänta för det står mig dyrt annars.

    SvaraRadera