måndag 13 februari 2012

high five!

För alla duktiga skidåkare idag! Vi har skidat skolornas BotniaWasa hela kommunen.
Jag hörde ytterst lite gnäll i spåret, förutom några stora pojkar som hade ett mycket fult språk trots små mössöron runt om. De allra flesta elever var glada och drack varm blåbärssoppa med hela ansiktet.
Jag själv blev lyckligt lottad och graderad ner till 16,5km från de eventuella 23km. Det var fint spår om ändock trögt med glidet. Kunde varit lite mera sol och nån minus till.
Jag hade mina nya Ullmax "värmeshorts" på mig och frös nästan inte alls i rumpan. Övergav ganska snabbt tanken om att skida baletten nån gång inom närmaste framtid men sätter som mål till nästa år, OM jag får jobba i samma kommun, att skida en längre sträcka. Jag var inte ens skakig då vi spurta över mållinjen :)

Nu skall jag i alla fall belöna mig själv med ribs å apelsin samt lite vampyrer. Tror det blir en tidig kväll i kväll!

2 kommentarer:

  1. Fint jobbat! Försökte skriva en kommentar igår också men den är borta med vinden... :) Men den innehöll sånt som TACK för att ni härjade med mig i Kuckus! :) Ni vet inte hur glad man blir när folk tar sig ut för att heja! Man skulle ju nästan kunna skida 5 km av bara farten för att man blir så glad! Mera hejjare åt folket!! :D

    SvaraRadera
  2. thänx! :)
    Nå vi försöka pejl in all vi känd å hej på di, men ibland kom e så mang på ejn gang så man hann int.
    Jo, ja fick no en kommentar om att e va guld värt.

    SvaraRadera