tisdag 7 februari 2012

Den lilla bilen

Vi brukar skoja om att ifall vi nån gång skaffar hund, barn eller dylikt som kräver utrustning så vi är tvungna att skaffa en farmar-bil, så kommer A att vara hem från jobbet för annars blir jag isolerad här och kan inte förflytta mig och röra mig. Det eftersom vi då torde ha så stor (och eventuellt lite dyrare än nu...) bil att han inte låter mig köra den eftersom den lär ta i lite här och där och jag inte får parkerat den. Haha, sen skämtar vi om det i all oändlighet.

Nå i lördags i Vasa stad fick vi ju lite eld under brasan igen då. Skulle jag då haft en farmar-bil skulle jag inte ha kunnat göra en 3cm-bak-och-2cm-fram-sväng mm för mm där i parkeringsgrottans betalningsautomatfil då jag insåg att jag inte betalt och måste köra ner igen och hade flertalet bilar upp i ändan på safiren.

Det här vinner lätt inlägget med de längsta och sämsta uppbyggda meningarna. Gonatt!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker du skall hålla dig modell mindre bilar! :P H; syster

    SvaraRadera
  2. haha, you think :)
    A meddela att vi kommer ALDRIG att byt bort min bil, den kommer vi att ha (=jag att köra) tills den faller i bitar. Oh well, fortsätter vi i samma stil lär det väl inte ta så många år...

    SvaraRadera
  3. Hahahha! (men du vet väl att vid dylika tillfällen så finns det en knapp man kan tycka på och så brukar de där typerna som svarar vara så snälla att de faktiskt släpper ut en om man har en ok motivering och det är en engångshändelse) mdn fortfarande, du är ju så bäst! jag hade så velat se det!

    SvaraRadera
  4. Jag kom mig nog aldrig så långt som att inspektera automaten. Då jag insåg hur det låg till såg jag bara kön bakom mig och alla uppgivna miner då det tog så länge. Så jag skulle "så snabbt som möjligt" bort därifrån :)

    SvaraRadera