onsdag 1 februari 2012

AA

ApelsinAvkommorna.

En fråga:
Såg apelsinerna ut så här på det ljuva 90-talet?!? Jag har inget minne av att de avlade småapelsiner inuti på den tiden, utan att man kunde äta varje uns av innehållet. Är det först på senare tid de genmanipulerats så?!?

Jag har hamstrat hem apelsiner, trots småavkommorna är de goda. Dock lite klottiga men nami-nami!
Detta att inte få äta sött å salt å allt vad som går under kategorin "godis och ohälsosamt" håller på gå mig på nerverna! Jag längtar till sportlovet, då skall jag sätta tänderna i en STOR fastlagsbulle.
Och i smyg är jag lite glad över att sambons rökstopp inte fungerade denna gång heller, att tänka att vi båda sku va lika stingsliga samtidigt gör att jag inte vet om finkon sku finnas kvar så länge till...men förhoppningsvis nästa gång går det bra för honom också!

2 kommentarer:

  1. Inte genmanipulerade, men förädlade navelapelsiner. De är ju bästa sorten och från Egypten ska de vara.

    SvaraRadera
  2. De är goda ja, men what's the point med naveln man ändå inte kan äta och som tar upp 1/5 av frukten?

    SvaraRadera