tisdag 24 januari 2012

Tjäära Dagbok,

Idag har det varit kallt, riktigt ordentligt från nordändan kallt. Krispigt och klart och vackert. Det var så kallt att jag inte svettades ett dugg då jag skidade mina 10km ikväll, och DÅ är det kallt!
Nu är det vinter och det är härligt! Ingen snöslask,regn,tö eller annan högst förbenat irriterande som täcker in min bil varje natt. Lite lätt pudersnö i varierande lager man kan sopa bort med vindrutstorkarna, I love it! Fattas bara kupévärmarn, kanske till nästa vinter kommer den sig in...?!?? Och då solen lyser på våra snötäckta träd, kan man annat än älska vårt land och dess årstider?!? Sen allt mellan -3 och +15 är onödigt!

2 kommentarer:

  1. Du ha fått riktigt pippi på skidning eller träning överlag du nu :) Du e riktigt dukti. Pepp mig sedan i sommar när du e tight som bara den å jag slapp :)

    SvaraRadera
  2. Skidningen kommer ju 4h/v gratis iom jobbet så den är bara en bonus. 2 gånger har jag skidan frivilligt i vinter och i går var första som var rolig och hade bra glid. Och då har jag över 50km på stickan nu :)
    Tight blir ja no int ti sommarn, för snål :) men bättre kondis och orka springa hela nicerun e målet.
    Men visst kan jag peppa dig.

    SvaraRadera