måndag 30 januari 2012

plock från freda-lörda

Den aktivaste lärarföreningen for på EDUCA-mässa.
Var tvungen att reta upp mig på allt teknologiskt de tar för givet finns på skolorna i dag. Där stod de å pillrade på sina smart-boards och visade nya läromedel å e-material.
Öhh jaha, svarade jag. På mina båda skolor kör de OH-style ännu. Har inte blivit beviljade att inhandla varesig dokumentkameror eller ens en liten projektor, än mindre en hel el-tavla. Vi har det inte lika bra i de små kommunerna.
Så nu står det nästhögst på min önskelista en projektor, den skulle jag komma mig långt med! Har i 2 års tid försökt få löst en så jag tror det går inte så hårt fram.

Nåja, sen blev helgen desto trevligare och vi for för att träffa en del typer i mitt gamla vardagsrum på TP. Sen åt syrran och jag gott på Minos, hyvä grekisk restaurang! Sen träffade vi mer trevliga typer och umgicks in på småtimmarna. Sen sov vi 4h på dunkuddar, usch!




Note to food-pictures; förrätten var ngt av det godaste jag ätit (sen vitlökssniglar). Jätteräkor med vitlöksmajonäs, citron och vitvinssås. Efterrätten var ngt av det mest otillfredsställande jag ätit, glassen utbytt mot grekyoghurt. Bläh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar