söndag 4 december 2011

miljoner

Har hört att det skulle vara en absurt stor summa pengar som huvudvinst om man lottar denna vecka. 19 miljoner? Vad skulle man göra med så mycket pengar?!?
Förutom att betala bort alla lån, köpa allt sånt "småkrafs" man vill ha som systemkameror, rolig teknisk utrustning osv, vad sätter man så mkt pengar på?!?!?!?!?

Jag tror att jag bl.a skulle
- operera ögonen för att slippa brillor och linser och utgifter ett par år framöver
- operera brösten mindre för att slippa nack- och ryggbesvär. och köpa vackra och fina kläder där behagen inte envisas med att hoppa ur ringen hela tiden!
- köpa och renovera vårt drömhus och inreda det så som vi verkligen vill ha det.
- köpa en egen fjällstuga i Hemavan eller annat barnvänligt fjäll.
- köpa en lägenhet i min saknade stad så jag kunde åka dit vartannat veckoslut och varje lov jag har lust med.
- sätta undan åt eventuella barn för kommande studier, bilar, lägenheter och annat de kunde behöva.
- kanske ett hus i ett varmt land också skulle sitta fint?!? typ en vingård i Italien som jag skulle hyra ut åt ngn duktig vindruvstrampare. Dit jag sen kan komma några gånger om året och slappa eller fast flytta på ålderns höst.

Sen kanske man har ngt kvar för oväntade utgifter också?! Jag menar, allt man inhandlar skall ju underhållas så man måste ju tänka långsiktigt. Men kanske det skulle bli nån slant över i alla fall. Det är så sjukt mkt pengar så man förstår inte....

Vad skulle NI göra om ni vann så fruktansvärt mkt pengar?
Nåja, vad är väl en bal på slottet?
Borde eventuellt köpa en lott för att alls ha ngt chans på vinsten också tror jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar