tisdag 20 december 2011

julförberedelser

Okej jag har larmat om att jag äääääälskar allt som har med julen att göra. Jag tar det tillbaks. En sak gillar jag inte, klappfixandet. Jag har världens sämsta fantasi och förmåga att hitta och det blir bara impulsköp jag får skämmas över sen...har ångest och tycker det är pinsamt då folk öppnar. Iblandlyckas man med ngt men ofta tycker jag det är en pärs!
Det bästa är att få paketen själv :D
och sen detta PAKETERANDE. Jag gillar fina klappar, speciellt sådana med naturpapper å fina band å grejs..... men har aldrig tålamod eller energi till att pilla ihop rosetter och prydnader och bandkreationer själv.
I år har vi stora och otympliga saker som inte vill hållas i pappret, tejpen sprätter bort, hörnen kommer genom pappret, rullen räcker inte till på bredden och man måste paketera på längden á 3m och så ramlar banden av och tejpen far IGEN. Jag blir GALEN!!!! Jag inbillar mig här som den 80-talist jag är att Allt var bättre förr! Presentpappret höll och tejpen satt...

Sen ser det ut som om en 2-åring skulle ha tuggat på pappret i 1h å sen skruttat det runt prylen. Uäk! Men det är väl ändå tanken som räknas. Tror mor- å farföräldrarna får nöja sig med blomster i år så ngn annan fixar in det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar