onsdag 23 november 2011

traditioner

Julen är min absoluta favorithögtid. Jag är en riktig sucker för allt som hör julen till. Den är viktig. Vi kompromissar å gnisslar, den är inte lika viktig för oss båda men jag kör stenhårt på vissa traditioner och skulle gärna föra över dem till våra eventuella barn sen så de får lika magiska veckor och timmar som jag alltid haft privilegiet att ha.
Men vi får se hur det går... :)Adventsljus är en fin tradition. Trots att jag snart närmar mig 30 är det lika viktigt och lika roligt att få dem av mamma (tidigare lillajulstomten), hon skicka t.o.m åt mig då jag bodde i staden :)
Och inget rött som inte har ngt gott med sig. Idag då jag letade stakar till adventsljusen så hittade jag mina SKOR, mitt bland alla julsaker. Så där hade de behagat gömma sig!

Efter kvällens produktivitet skall jag nu ta paus.
Min rygg har varit snäppet bättre idag, besökte min privata kiropraktor Pipsa som knäckte å knakade den lite, hämta ut pillren och kasta in. Sen var det lugna puckar en tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar