torsdag 17 november 2011

ljust i vårt hus!

Vi har fått nya, vita, fönster i köket och sovrummet.
Det är nu ljust i vårt hus, otroligt vilken skillnad det gör. Vackert blir det och varmt kommer jag att få det i vinter. Hurra!
Det fattas alla sådana där fönstermanicker och annat nödvändigt tavara man behöver för att kunna se ut. Inga vinglor, dragmojänger eller plöppar att snurra upp persiennerna kring. Men jag hoppas de kommer inom kort, känner mig lite instängd.








Det är nu dammigt och smutsigt i vårt hus. Onödigt att städa tycker sambon innan de bytt i alla rum.
Men det är väl bra med lite skit i hörnen så man inte blir så känslig eller hur var det?!?









Idag var jag på linskontroll eftersom jag insåg att det måste vara ngt fel då jag inte ser vad det står på vägskyltar och på TV:n. Från -3.25 till -4 ändra det *blindbock!*
Men den gode doktorn tyckte det var för stort hopp så han sänkte en grad. Jahapp jahapp.
Blir lika förvånad varje gång man kommer ut med nya ögon och ser allt. Små detaljer och skarpa linjer. Otroligt att folk kan se så utan dyra hjälpmedel, jag är inte alls bitter och avundsjuk!!

Så nu är ögonen fixade, tandläkarbesök skall jag inleda jullovet med så man borde väl bara köra hela listan då och beställa tid till alla de läkare och doktorer man drar sig för att besöka...men jag tror resten får vänta till 2012. Man skall skjuta på allt som går :)

Gonatt!
Väckning 5.10 imorgon då det bär av till Tampere på hantverkarmässan. Skall rekognosera terrängen i slöjdvärlden.
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar