tisdag 22 november 2011

idén

Bilden och rubriken har ingenting med varandra att göra!

Trött som jag är kom jag på världens mest lättroade idé till fredagens prov.
Jag har nu ägnat nästan ½h åt att leta efter den perfekta bilden utan att hitta den. Det är fruktansvärt irriterande! Jag pejlar läget ännu på fredag morgon och meddelar hur det blev sen ;)
Jag har också skummat igenom min blogg och det är alltid lika roligt att bli påmind om allt roligt man gjort. Man tenderar ju att glömma det så ofta!
Och oooh vad jag fick ont i hjärtat och drygt efter min lilla lya och min lilla gata och mitt lilla samhälle som var fullt av liv och rörelse och roliga påhälsningar och trippar runt om. Det var ett lite annat liv än detta ensamma finkenist-liv, roligt att läsa om "de stora besluten", mina tankar, förhoppningar och tron på framtiden. Nu blev ju då ingenting som jag hade tänkt mig, men det blir det väl så sällan då man planerar och drömmer och har så himla stora förhoppningar på allt och alla.

Konstaterade också att jag hade mer tid förr att lägga på bilder, arrangemang och skrivelser. Nu blir det till att stjäla sig en stund då och då och snabbt plita ihop ngt då datorn är ledig. Önskar mig en iPad av snälla tomten så jag kan sitta i lugn och ro och blogga år 2012 :) Ja och naturligtvis läsa VBL varje morgon under frukosten, utan att behöva gå ut och hämta i lådan. Och i detta sömniga tillstånd bortser jag från all teknisk svårighet som kunde (antagligen högst troligen kommer att) infinna sig.....I want! I want! I want! iPad! iPad! iPad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar