fredag 7 oktober 2011

pinky stinky

Skolgångsbiträdet lärde mig pyssla en blomma (ros?) som jag tyckte blev väldigt fin. Tog demonstrativt hem den för att vifta jag får hemskt sällan blommor och choklad. Och plötsligt så händer det....

exakt samma dag hade han köpt blommor till mig!!! Det är typ andra gången på snart 3½ år, jag är så IMPONERAD!!!!
Men matbodens blomster har nog inte så bra kvalité, de hänger å slaknar redan :(

Idag är det fredag och det är trevligt tycker jag!
Fick höra ngt fint av en förälder och det värmer alltid, av någon anledning hör de bara av sig när de är missnöjda, har missuppfattat ngt eller är förbannade. Mindre roligt.
Vi skall på musikal ikväll. Det är roligt att komma sig iväg på ngt och få klä upp sig.
Vi har myst i mörkt skolhus medan stormen vint runt knutarna idag för de hade inge el ute i bushen.
Tror jag tar mig ett glas rött till pizzan nu å sen blir det mjuuuusik.

Imorgon skall jag pyssla med svärmor hela dagen. Hon skall lära mig att göra soltryck (jag tror det heter så?!??) och lampor av pappersgarn. Yes yes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar