söndag 9 oktober 2011

jobbiga typer

Förutom tiggare å fyllon på stan kan jag tycka att dörrförsäljare är väldigt jobbiga typer.
Speciellt såna män som kommer då jag är ensam hemma, som stinker som om de kommit ur askan genom elden för att hamna utanför min dörr.
Sen kan de inte språket utan sticker fram en lapp som det står något snälla köp krafs av mig jag är så fattig då jag studerar medicin, och jag undrar hur han kan studera medicin här och inte kunna varesig finska eller svenska. Och så tycker jag att han kunde gott spara sina bensinpengar och inte köra runt och tiggsälja saker!
Men det är bara min åsikt.

Men nu skall jag faktiskt överge nätet och börja göra ngt vettigt....

2 kommentarer:

  1. Mitt tips: Öppna inte då någon ringer på dörren om du inte har titthål! Kom överens med vänner, bekanta och släktingar att de ringer dej innan de kommer, för alla har ju en telefon nu för tiden, så det är inga problem! Skulle någon du känner mot förmodan komma förbi och inte ha telefonen med sej, så kan du tipsa om att de öppnar brevluckan (som jag gissar att du har)och ropar hallå det här är ..., släpp in mej! Man kan faktiskt råka riktigt illa ut i stan (på landet också för den delen) om man öppnar dörren för okända.
    /AC

    SvaraRadera
  2. Så sant så sant! Riktigt jobbigt sliskiga å i vissa extrem fall kanske farliga typer kan stå där bakom dörren.

    SvaraRadera