lördag 15 oktober 2011

Den lyckliga staden

På förmiddagen besökte jag Den lyckliga staden, och ATT jag blev lycklig. De har satt fram glögg i glasboden, och de hade den aldra ljuvligaste Dufvenkrooks glögi i år också :D Mitten av oktober är kanske lite tidigt att börja värma, men i början av november är det helt OK att börja sippa glögg. Right?!??

Jag skall nu lagra dem fram till jul, ifjol skulle vi handla hem till julmyset med våra familjer och den var slut i Vasa, Kokkola och Helsingfors.
Sen bör man också lagra årgångsglögg både finskt och Blossas. Ååååh, I just love it!!
Kan det inte bli juuuul snart!

Väntar som bäst på att bastun skall bli varm ute vid villan. Tror vattnet kommer att döda några hjärnceller med sin kyla, huuuh!
Ikväll skall vi tjejer tortilla till det med glass och rödvin medan killarna spelar poker och dricker whiskey. Sen kanske vi kommer oss iväg och övar lite bugg på dansgalan på Norrvalla. KANSKE!

2 kommentarer:

  1. Oh, måste ladda upp i mitt lager nu också - så att man inte blir utan som ifjol. ;)

    SvaraRadera
  2. Jepp, skynda skynda! Den e absolut värd det. Min första laddning får hederplatsen i vitrinskåpet :)

    SvaraRadera