måndag 31 oktober 2011

Bokmässan 2011

Jag hörde att den hade rekordmånga besökare i år, och det gällde helt säkert på lördagen. Det var så trångt att man tappade lusten att gå. Men en del vill-ha´s kom med hem och en del förmånliga böcker kom med, och en del pässande hann jag med också.
Hon lovade, Wolff-Brandt, att tänka på att ge ut Silverligan igen om två år då hon har paus. Att vara ändlös lönar sig i bland :D

Jag köpte Peppes biografiska verk och sträckläste nästan hela i går. Den är en blandning av humor och skräck, tänk att ngn kan vara så osäker på ngt så fint. Intressant att få läsa om ngn annans verklighet, den icke avskalade versionen.

För alla intresserade kan jag meddela att en fortsättning på Kalle Knaster utkommer i april 2012, då kan man köpa från ett av svensk-Finlands bästa förlag som ger ut böcker skrivna av en av mina favoritförfattare!


Sen strövade två belevade landstjejer iväg på matmässan och lät sig väl smakas före de slutade på vinmässan. Vi var hemskt sofistikerade där vi haltade runt på våra oändligt sjuka fötter och ben och glodde på okända viner åt alla hörn och kanter. Då det sen var dags att smaka pejlade vi raskt av raden med flaskor och lådor och kylhinkar, pekade på ngt av de dyraste och bekräftade mumlande på finska att Det där har jag funderat på en tid, det där vill jag smaka.
Success!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar