söndag 4 september 2011

söndagens lingonplan


Vi (jag mest egentligen tror jag...) hade seriösa bärplockarplaner helgen. I lördags blev det inte av för vi (läs A egentligen...) bara MÅSTE till Vasa och spendera pengar.
Vi packade bilen idag och skulle iväg, bara stanna och cacha liiiite liiiite först.
Efter att ha plockat älgflugor av varandra som apor plockar loppor så beslöt vi att det blir INTE lingonplockning i de skogarna idag!
Så det får väl vänta till nästa år då...Vi beslöt att köra runt i nejden istället och tappa lite skatter här och var :)





Det var en härligt vacker höstdag och fint väder. Vi såg vackra busshållsplatser vaktade av gamla träbockar å fina träsk å vattendrag å träd.
Jag blev så nervös inne i jungfrudansen att jag inte tänkte hitta ut. Jag kommer inte ihåg att de var så långa och att man blev så snurrig av den :)
Ikväll cyklade vi runt i nejden och bergsklättrade lite, allt för att hitta de små cachen! Allt ger man nu sig in på också, men det är helt helt trevligt tidsfördriv :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar