måndag 25 juli 2011

sommarsemestern 2011

Vi har nu haft ledigt i 2 veckor tillsammans och hunnit med massor av skoj, umgåtts med härliga människor och undvikit äckel-boendet så mycket som möjligt!
Vädret har visat sig från en helt OK sida men ngn hel stranddag har jag inte fått :(

Här kommer lite bilder som berättar mer:

Vi har lärt massor av typer att spela bönspelet, i ur och skur!
Vi har varit på vinkväll till Maricas familj tillsammans med Lottens familj och cyklat hem på mommo-cyklar i regnet.
Vi har hängt med gänget i Måon och prövat T´s senaste leksak; en gummibåt med motor. Den gick sakta eller jättesakta och det gick nästan snabbare att ro vanligt :)
Små söta typer hängde också där och underhöll oss.

Sen roadtripa (eller tokkörde rakt ner) vi ner till huvudstadsregionen för att hälsa på dessa typer:


Där fick vi hjälpa till att göra mat med riktiga verktyg ur såpa-världen, och det blev riktigt riktigt gott!

De hade också ett litet bustroll som charma och underhöll, samt en liten siili vi hitta mitt i natten då P va på pisstur i buskarna. Så nu har jag rört en livs levande igelkott och den hade mjuga taggar för det var bara en unge!

Sen for vi ut och äta en kväll, 3 rätters med alla tillbehör. Jag kan nu meddela att jag ätit både friterade scampi å typ kokta. Den första va ok den andra var lite slemmig och fick inte höga betyg!

Men sniglarna i ost- å vitlökssås var naturligtvis en höjdare :)

A åt kängurukött, det smakade vilt å mörkt enligt mina expertis utsagor

Efter middagen gick vi till Bruuweri för att hälsa på J´s kusin från Kokkola, han hade ölprovning åt A av de öl som Bruuweri brygger själv. Mitt utlåtande är; smakar vanligt, smakar hö, riktigt gammal hölada, detta gick att dricka osv...
Vi fortsatte kvällen på stan och hade det trevligt och roligt och skrattade massor och hann med mycket!

Jag har också läst några böcker i sommar, bl.a. denna The Heroin-dairies av Nikki Sixx, helt sjukt fängslande, lika som The Dirt om Mötley Crüe! Läs de om ni vill läsa sjuka annorlunda böcker om tragiska människors liv. Uppmuntrande va :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar