lördag 4 juni 2011

Den blomstertid nu kommer...

...med lust och fägring stor!
Jag blir lika förvånad och tagen varje gång den ljuder högt och fint i salen. Jag har tänkt att då jag blir stor så skall jag sluta vara så blödig och grinmild, sluta gäspa sönder mig, börja med en massa saker på riktigt och bete mig som en vuxen.
Jag är tydligen inte vuxen riktigt än.

Vi hade en verkligt fin avslutning idag, jag blev som vanligt rätt rörd och tårögd där ett varv (ungefär hela timmen som avslutningen tog), sen vemodet då det än en gång är över, elever försvinner och själv känner man sig tom och urlakad. Att stämningen svajat annars också under våren gjorde väl sitt till. Nu skall det bli skönt med lite vila och annat jobb så man är redo igen i höst då man har sina några timmar i veckan att undervisa.
Sitter mitt i stormen på villan och ser på solen och molnen och blåsten och stormen som rasar utanför. Detta blev ju inte som jag tänkt mig, vi skulle ju njuta, grilla och basta ikväll. Det är lite kontrast mot vad avslutningarna annars brukar innehålla: umgänge, glada skratt, prat, diskussioner, treasser, god mat, vin, dans..
Tänk så annorlunda mitt liv har blivit, så mycket som hänt och ändrat det senaste halvåret. Där gäller samma sak; då jag, sen, blir vuxen nån gång kanske man kan ta tag i det och göra ngt åt det också.
Men nu har jag sommarlov i 1½dag och skall läsa en bok under filten utan att tänka på ngt annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar