måndag 16 maj 2011

housewife-nöjen

Det är så skönt att i lugn och ro åka och handla, kunna förbereda och tillreda mat, vänta hem sin sambo med gott samvete för man har städat och diskat och gjort mat och har massor av tid och energi kvar. Tack för stressfria dagar med lite extra tid!

Dessa suddiga taco-varelser har jag bjudit på idag.
Och vet ni, fortfarande efter 4mån med diskmaskin kan det pirra till i magen och hjärtat hoppar över ett skutt när jag plockar glasen ur maskinen och de skiner, blänker och är helt genomskinliga. Inte sådär flott-kladdiga som då man handdiskat dem i 8 år. Utan de faktiskt blänker och ler lite mot mig då jag plockar dem ur maskinen. Det är kärlek till materiella ting det!
Och vem blev INTE tårögd och varm i hjärtat när man läste dagens sportsida?!? Jag skall riva ur den och klistra in den i ngn gammal och dammig dagbok, för det var så fint, och så vackert, och så ljuvligt. Ja alltså bra skrivet helt enkelt, träffade mitt i prick i hjärtat på varje lejon-anhängare!
Idag om någonsin fäller jag dock tårar över att jag var tvungen att flytta från min stad. Tänk, tänk er att få ha stått på torget och hylla och ta emot hjältarna i egen hög person. Mao sett dem på 1,5km avstånd som små myror....men ändå, bittra tårar trillar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar