tisdag 22 mars 2011

frustrationen!

Jag blir så ledessamt frustrerad på dessa affärer, banker och andra viktiga tillhåll som stänger kl.16 eller 17. Jag har inte förstått hur det är tänkt att man skall hinna uträtta sina ärenden då man jobbar en hel dag och inte är hemma före de låser igen bodarna?!?!?
Kunde de inte öppna istället ngn gång mellan 10 och 12 och ha öppet 2h längre på e.m De skulle vinna många fler besökare än pensionärerna!!!

Jag tror jag stänger denhär butiken för idag nu, det snurrar för mycket i huvudet.
Konstigt att det alltid klumpar ihop sig med saker till en och samma tidpunkt, idag har jag satt ner över 6h på 3 olika möten (det är MASSOR av dagens timmar!!!!), har kommande 2 dagar prickat in 2 kurser, 1 stödtimme och vanlig undervisning däremellan. Borde dessutom skriva klart elevvårdsblanketterna till det mötet och en bidragsansökan till kommunen...puh!
Men att blogga, se det hittar jag alltid tid till ;)

6 kommentarer:

  1. Det här inlägget tror jag vi sätter på ditt frustrationskonto.. Eller så får du också börja jobba till kl 19.30 på kvällarna! No hard feelings, men känns det inte lite orättvist? ;)

    SvaraRadera
  2. Du får väl åka hem efter skolan och göra dina ärenden. Vi har ju lite bättre arbetstider än de flesta dagtid.Skolförberedelserna kan man alltid göra hemma, även om det tar sin rundliga tid på kvällarna.

    SvaraRadera
  3. Igår jobbade jag till kl.22 efter att alla möten va slut i förr till 21.30. Då stiger jag upp strax efter 6. Så Jenny dendär orättvisan tycker jag inte är befogad ;)

    Det är inte alla dagar man slipper hem från jobbet så tidigt som man slutar. Jag försöker undvika att ta hem allt material och släpa det fram och tillbaka och slarva saker efter mig. Dessutom är det många blanketter och beslut och saker man bör göra tillsammans med de andra i kollegiet så det är helt enkelt lättast att jobba klart på skolan och ta hem bara "lätta" saker.

    SvaraRadera
  4. Allt sånt går att planera och möten är av ondo, det håller jag med om. Men man måste kunna säga ifrån om dagarna drar ut till kl 22. Det ställer jag absolut inte upp på, så he så!

    SvaraRadera
  5. I know, been there, done that! :)

    Int hinner ju vi heller nån annanstans än till butiken, är nog säkert samma för alla... Men, det är ju bara min åsikt! ;)

    SvaraRadera
  6. Jå men såm sagt eje jo it altti såde. E ha råka samlas myki på få dagar no, men oftast fösöker ja på månda å tisda la ondan allt såm tar tid så ja får far hejm diräkt tå ja slutar resten åv vikon.
    har jo i år fördejlin å slut kl.13 både onsda å frida :)

    SvaraRadera