tisdag 22 februari 2011

Jag erkänner!

Jag har så sabla LEJDON av denna kyla!!
Sådär för övrigt tycker jag om denna tid på vintern; det är ljust på morgonen och ljust på kvällen, vi har massor med snö och då solen skiner över stäpperna och det glittrar i snön i träden och på åkrarna vill man ju bara fälla en tår för all vackerhet.
MEN, jag tycker att det VERKLIGEN borde krypa upp till över -15, helst kring -10 så man kunde LEVA. Eller åtminstone tycker jag någon kunde ge mig en varm lägenhet och ett varmt garage så man inte behövde förfrysa sina fingrar, tår och sin näsa konstant.
PRKL att jag kan vara irriterad på att fönsterbytet icke blev av och att vi är tvungna att bo i en satans igloo i denna antarktiska kyla!!!!!!
Åtminstone får jag ju användning av alla stickasockor och vantar denna vinter, dygnet runt liksom...

Så, nu då jag gnällt av mig lite skall jag krypa upp i soffan bredvid min snarkande korv. Jag har kokat te och siktat in mig på att stjäla lite av As godis och se på Housewifes :) Jag har laddat med 2 filtar och yllesockor och halsduk till näsan, det hjälpte inte att vara ute och promenera för att kyla ner extremiteterna. De fattar ändå hur kallt vi har det här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar