onsdag 2 februari 2011

Intelligent på tangent

Jag skall börja med ett projekt i åk 0-2 idag; Intelligent på tangent. Där de skall pianoskriva parvis och sen berätta för mig vad de skrivit medan jag renskriver det, sen printar vi och sen ritar de.
Det skall leda till intresser för skrivandet, diskussioner kring språket, bättre språkutveckling, mindre mobbning och bättre stämning i klassen.
Allt det låter ju vackert i boken och teorin, nu är bara mitt problem följande; de 4 laptops jag beställde har ännu inte anlänt, då man gästspelar i ngn annans klass är det inte lätt att byta och göra ngt annat. Men vettja det skall gå bra.

Föräldramöte ikväll, det tycker jag är jätteroligt!!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Har jobbat med det som vi kallar ASL motsvarighet till IPT hos er under några år. Vore kul att höra dina åsikter om den metoden och hur det fungerar hos er.
    Hälsningar Carina

    SvaraRadera
  2. Ok, om du skriver ner din e-post adress åt mig kan jag maila dig mina åsikter och tillvägagångssätt. Det är första gången jag själv jobbar med denna metod och vi har just börjat nu under vårterminen. Men jag delar gärna med mig av mina erfarenheter!

    H, Titti

    SvaraRadera
  3. Det låter bra du når mig på kina45@gmail.com
    Hälsningar Carina

    SvaraRadera