tisdag 7 december 2010

ojdå...

...borde inte ha sovit hela vägen ner i tåget. Nu är jag inte alls trött och skall upp om 6h för att jobba pigg och nyter.
Borde inte ha ätit så mkt gott idag. Men vi har faktiskt varit på 2 kalas och det är oförskämt att inte låta sig smakas :)
Borde inte heller ha öppnat mailen förrän jag var på jobbet i morgon, dessa föräldrar och deras diskussionsbehov och klankande på övriga elever och mig. Ibland blir man trött, men ibland är det också upplyftande.
Men se i december månad träffas jag inte och diskuterar ngt! De får allt vänta till januari då vi har utvecklingssamtal för att diskutera ert barns skolgång, vilket de hur lätt som helst sku veta om de t.ex läser infoblad som skickas hem, skolans hemsida, mina veckobrev eller annan infokälla som kommer till dem.
Tillbaka i huvudstaden och jobbet ramlar direkt över en.

Skall krypa under täcket och drömma mig tillbaka till landet nu! Vi har som sagt flyttat i helgen (eller egentligen bara A och mina köksgrejer, jag och mina andra grejer kommer sen) och det var livat. Men ack så roligt att packa upp och plocka in i våra skåp och våra lådor i vårt hem!
Nu suger det ännu mer att åka tillbaka ner varje gång...men den som väntar på ngt gott, vi börjar snart se ljuset i andra ändan!
Det kommer fiinfina bilder på kaoset och tapeterna i morgonkväll, lovar.

2 kommentarer:

  1. vilken fink ha ni flytta til? hur som helst så tycker jag eje trävlit ti båo tär :) åtm va e he fö typ 8-9 år sidan ;)

    SvaraRadera
  2. vi ha flytta ti etton, så eje full insyn dygnet runt. Speciellt eftersom köksfönstri ännu saknar all form åv rullgardin.
    Men annars ere lugnt å mysit no jå :)

    SvaraRadera