onsdag 22 december 2010

friden

Den infinner sig snart här i Bofinken, julefriden.
Jag grät lite då jag kom hem idag, det kändes så hopplöst, och jag blev så lessen å trött å besviken. Men allt i hemlighet, sen städade å plockade jag under tystnad i nån timme. Blev lite sur på oss som inte hinner ordna så det ser snyggt ut inne i garderober å skrubbar också. Tills jag kom på den fantastiska idéen att stänga alla dörrar och bara ignoera...


Nu har vi fått GOD mat i magen; pesto å mozarellakyckling, avocado-feta-soltorkade tomatersallad i fladdrande ljussken.
Det syns inte på bilden men det drar som fan från fönstren här och vi har varit tvungna att flytta alla ljus. Thänk God sen då de byter fönster!

Vi bestämde att samla en speciell boll vart år. I år blev det en Lilla My glas-boll i samma serie som våra fönsterhängbollar jag har (tack Tanja!) och den är ju sååå fin såååå!

Och här är den sen, granen, som jag längtat och suktat efter i många år och dagar. Jag har äntligen för första gången i mitt liv fått en alldeles egen å riktig gran!
Den hade barrat 1/10 av all barr redan idag. Den hade barrat ännu mer medan vi klädde den. Och nu, nu är den klädd, och snart barrlös. Som sagt, gröna fingrar har ingen av oss och vi borde inte inhysa annat levande än oss själva i lägenheten. Men lite fin är den nog! Och jag skall titta på fotot och njuta sen efter att den åkt ut i all sin barrlöshet :)

Nu skall jag äta lite choko, kramas med min prins, känna julfriden komma, dofta på vår gran, glömma allt vi borde göra ännu och bara njuuuuta en stund före yrandet börjar. Jag önskar vi fick en bebe snart så vi kunde hållas på ett å samma ställe julen igenom och slippa allt spring! ;D

4 kommentarer:

  1. Jag vill också ha en Lilla My boll.. Vet du var man kan få tag i en sån?

    SvaraRadera
  2. Bebbe - tror du det blir lättare då? Då skall man ju till ännu fler ställ! ;)

    SvaraRadera
  3. Lilla My e köpt på Tiimari i Kampen.

    Jo vi har bestämt att då vi får egna små så firar vi jul på ETT ställe per år, helst hemma. Vi packar inte alla klappar å grejs å yrar runt världen å packar upp, packar in å kör igen. DÅ SENAST skall vi ha julefrid hela helgen och även våra barn skall i lugn och ro få njuta av den i egen miljö utan stoj å stim.

    SvaraRadera
  4. Hmm, då vill man ju ha den övriga familjen på julaftonsmiddag i stället, så jag lovar det blir inte lättare sen:)Men roligt och otroligt skönt är det i alla fall när alla kära samlas vid julbordet och njuter av all den goda maten.

    SvaraRadera