tisdag 21 december 2010

En fråga till alla föräldrar...

...som läser min blogg;

Situationen från början av hösten; Jag som förälder är arg och bitter och missnöjd, tjatar på skolan och lärarna att mitt barn skall synas och få göra en massa roliga saker. Jag struntar blint i LPn m.m, söker bidrag och skickar iväg klassen + läraren på massa roligt.
Resultat; Vi har nu kört stenhårt för att hinna i MO å MA så långt vi borde och har räknat dygn å datum som dårar.
Situation nu; Jag som förälder håller mitt barn hemma från skolan de sista dagarna före jullovet, barnet är ju så trött å hängigt och hostigt och det vill inte bli sjukt till julafton.
Resultat; Vi som jobbat hårt in i det sista i skolan börjar ha vårt på det torra och klappar oss på axeln, de andra får jobba i kapp hemma.

Frågan; Tycker du att du som förälder har rätt att vara arg på mig som lärare för att ditt barn får läxor över jullovet? Eller har massor att ta igen v.2 då vi börjar igen?!?
Jag tycker inte det! Och nu börjar jag bli riktigt trött på dessa storstadsfasoner, så det så!

Annars somnade jag IGEN då jag satte mig för att titta på two and ha half men, what´s wrong with me?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar