måndag 8 november 2010

veckoslutet

Kalas, kalas och kalas.
På fredagen tog jag tåget till lappland och mysa lite med prinsen å svärrisarna. Vi åt god mat, titta på Idol och badade bastu. Skönt!
Lördagen började med tårtdekoration och förberedelser. Tyvärr får ni ingen bild på våra superbt goda tårtor eftersom min kamera IGEN är spårlöst försvunnen! Men kan berätta att de var fyllda med grädde, daimkross och smulad marräng. Toppad med mjölkchoko å grädde å fina spritsade vitchokladsaker. All made by us :) Sen droppade familjerna och mina faddrar in och vi åt mamis goda smörgåstårta, drack kaffe och åt gräddtårta. På kvällen styrde vi kosan mot Vörå och Tanjas examensfest. Jag upplevde ngt nytt; nykter chaufför som hade roligt och inte ens kände att jag behövde/ville ha vin (eller nu ljög jag, lite i början gjorde sig vintanden påmind. Men det fanns så mkt annat gott att smaska där). Sen körde jag mitt i natten tillbaks till Lappland (uppenbarligen inte jag som gjort helgens resplan!!).
Söndagen åt vi rester, tittade till 2 hus under bearbetning, kollade lite via mami å papi å avslutade kvällen i Gerby med sushi, skumppa å bastu igen. Skönt!

Vi gick och lade oss kl.21 och surfade på hus tills jag slocknade.
Idag sov jag hela vägen på tåget, de klippte inte ens min biljett :)

Helt galen dag på jobb!
Jag skyndade hem för att hinna på stan och leta inneskor. Men sen sa hjärnan Stop, nej!. Hemskt länge sen jag lyssnade på den! Så nu har jag ätit, packat upp, slängt igång en tvättmaskin och vet inte vad jag skall ta mig till. Har 1½h kvar tills Perfekta kvinnor börjar *hurra!* och jag har så många saker jag borde göra....har tänt ljus, och jag tror att glögg och julkortspyssel vinner över att läsa in mig på huvudräkningsstrategier, språklekar, städa klädskåpen, leta efter alla försvunna saker, packa IKEA-påsen, finslipa klänningsmönster, skriva tal, skriva ihop luciaprogram, fundera ut morgonsamlingsprogram eller plita religion.
Jag vill göra ngt avslappnande och roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar