onsdag 6 oktober 2010

pust!

Idag då jag hade mycket att göra ville inga institutioner samarbeta med mig :( Vilket gjorde mig lätt frustrerad och ganska arg på ett ställe.
De hade inte de valutor jag skulle växla till på banken och hade så svårt att få flyttat och fixat mina pengar eftersom jag har en gammaldags bankbok som inte blivit uppdaterad på läääääänge :) Men till sist fick jag ruinerat mitt spar- rese å annat kombinerad konto. Såg Italienresan och ett kommande bröllop sväva iväg.
Bara att börja om på nytt då vi kommer hem :)
Sen fick jag inte fylla på mitt busskort för tydligen har magistraten inte längre någon adress på mig här fast jag bott i 3 år snart. Den har "gått ut" och "blivit gammal", men ingen har meddelat mig. SUCK, hur skulle jag kunna veta det?!? Och tanten prata så sakta och så dålig svenska att jag inte hörde ett piss vad hon sa.
Sen var det hullupäivät på Stocka där jag skulle handla en present, precis vad jag behövde.
Sen lägger folk sig i mina privata saker så mycket.

Men jag fick min present till slut inhandlad.
Min kamera är åter i mina ägor.
Alla 3 flygen är incheckade och boardingcarden printade + hotellbokningen.
Mina nattgäster kommer snart så nu jobbar jag vidare.

2 kommentarer:

  1. Bankbok, wow liksom! Klart du ska kom å hälsa på, jag kokar kaffe. Kanske vi kommer oss till ert om ni flyttar ti byin med! nice.

    SvaraRadera
  2. Jo ja vet, lite stenålders känner ja me no då ja vandrar iväg me min bruna bok :)
    Jepp, ja kommer nån gång då ja permanent e hemma. Först blir e bostad i city, förhoppningsvis Karvsor sen å då blir e ju så nära om några år att vi kan gå ti varandra, nästan ;)

    SvaraRadera