måndag 18 oktober 2010

på bussen

Tänkte svälja ner morgonbönen (om jag haft en sån på gång) i vrångstrupen i morse.

På bussen sitter jag och försöker få korkgluggarna att hållas upp av sig själv. Efter en sömnlös natt kändes det ändå helt ok att gå till jobb i nya stövlar och ny fin kappa (kände mig som värsta tanten, ända tills jag tog på mig mina noppiga vantar som inte alls passade in i scenriot för övrigt, inga läderhandskar här inte!) och att få träffa mina små troll igen.
Vid Kampen stiger man med barnvagn in, det brukar alltid förgylla bussfärden att titta på de små liven. Men detta liv såg man inget alls av för det var helt gömt i en barnvagn prydd av döskallar och apor! och ett lika matchande täcke!!

Seriöst; Vem köper en barnvagn full av dödskallar åt sitt nyfödda lilla russin?!?!??
Skulle ni?
Inte jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar